Sõnumikoolitus:
LOOD, MIS LOEVAD
Sõnumikoolitus päästab piinlikest hetkedest
George Orwell kirjutab oma kustumatus teoses „1984“: „Kui tahetakse valitseda ja jäädagi valitsema, tuleb nihestada reaalsustaju. Sest võimul püsimise saladus on oskus ühendada usku oma eksimatusse võimega õppida mineviku vigadest.“ Ja kuigi Orwell kirjutas need read 1940ndate aastate lõpul, ei ole tänini kuigipalju muutunud. Selleks, et juhtida ja valitseda, manitseda ja talitseda, peab looma oma reaalsuse, oma lood ja jutustused, mis on veenvalt veenvad. Me elame lugude maailmas. Me oleme lood ja lood on osa meist. Võidab see, kelle lugu jääb peale ja meelde.
Üleküllastunud infomüras on terade sõkaldest eraldamine raske ja aeganõudev. Aga võimalik. Selleks peab oma lood ja jutustused raamistama. Raamistamine käivitab mõtlemise, see toimub kõnekujundites. Peenemalt öeldes tähendab kõnekujund metafoori. Selle käigus tõstetakse esile sündmuste või probleemide mõned tahud ja luuakse nende vahel seoseid, et suunata sõnumi saaja seda sõnumi edastajale soodsal moel tõlgendama, hindama ja/või lahendama. Raamistamine on mõnikord tahtlik, teinekord juhuslik ja vahetevahel intuitiivne. Kuid see loob alati otsese seose sõnumi, seda vastuvõtva inimese ja tema järgneva tegevuse vahel.
Sihtgrupp: era- ja avaliku sektori keskastme ja tippjuhid
Koolituse pikkus: 3h teooriat + 3h praktikat (kokku 6 akadeemilist tundi)
Koolitaja: Kadri Paas, 20-aastase kogemusega ajakirjanik
Aeg, asukoht, osalejate arv ja koolituspäeva hind: kokkuleppel
Miks on sõnumikoolitus oluline?
Infoajastul ei ole õigeid ega valesid vastuseid, on ainult lugude tõlgendused. Infotegevusi saab kasutada ja ühitada kampaania või operatsiooni kõikides etappides, kuid nende tõhus rakendamine kujundamise- ja suunamisjärgus võib ülejäänud faasidele olulist mõju avaldada. Selleks, et luua vastukaja tekitav, kõneainet pakkuv ja mõjus sõnum, tuleb organisatsioonidel tegeleda esmalt meediaga, kuna selle kaudu on võimalik jõuda suuremate sihtgruppide ja auditooriumiteni. Sõnad või pildid on vajalikud raamistuse loomiseks ja edastamiseks. Sõnumikoolitus õpetab, millised kaadreid luua kliendi, valija või koostööpartneri edaspidise käitumise mõjutamiseks.
Sõnumikoolituse sisu
Sõnumikoolitus õpetab, kuidas sõnumite abil raamistada olevikku, tulevikku ja tegelikkust? Sõnumikoolitus õpetab, milleks, milliseid ja kuidas lugusid jutustada. Kuidas muuta pikaajalisi arutelusid ja mõjutada edasisi tegevusi organisatsioonile soodsas suunas? Ühtlasi selgitame, kuidas rääkida veenvalt veenvaid lugusid.
Sõnumikoolitus päästab piinlikest hetkedest
George Orwell kirjutab oma kustumatus teoses „1984“: „Kui tahetakse valitseda ja jäädagi valitsema, tuleb nihestada reaalsustaju. Sest võimul püsimise saladus on oskus ühendada usku oma eksimatusse võimega õppida mineviku vigadest.“ Ja kuigi Orwell kirjutas need read 1940ndate aastate lõpul, ei ole tänini kuigipalju muutunud. Selleks, et juhtida ja valitseda, manitseda ja talitseda, peab looma oma reaalsuse, oma lood ja jutustused, mis on veenvalt veenvad. Me elame lugude maailmas. Me oleme lood ja lood on osa meist. Võidab see, kelle lugu jääb peale ja meelde.
Üleküllastunud infomüras on terade sõkaldest eraldamine raske ja aeganõudev. Aga võimalik. Selleks peab oma lood ja jutustused raamistama. Raamistamine käivitab mõtlemise, see toimub kõnekujundites. Peenemalt öeldes tähendab kõnekujund metafoori. Selle käigus tõstetakse esile sündmuste või probleemide mõned tahud ja luuakse nende vahel seoseid, et suunata sõnumi saaja seda sõnumi edastajale soodsal moel tõlgendama, hindama ja/või lahendama. Raamistamine on mõnikord tahtlik, teinekord juhuslik ja vahetevahel intuitiivne. Kuid see loob alati otsese seose sõnumi, seda vastuvõtva inimese ja tema järgneva tegevuse vahel.
Miks on sõnumikoolitus oluline?
Infoajastul ei ole õigeid ega valesid vastuseid, on ainult lugude tõlgendused. Infotegevusi saab kasutada ja ühitada kampaania või operatsiooni kõikides etappides, kuid nende tõhus rakendamine kujundamise- ja suunamisjärgus võib ülejäänud faasidele olulist mõju avaldada. Selleks, et luua vastukaja tekitav, kõneainet pakkuv ja mõjus sõnum, tuleb organisatsioonidel tegeleda esmalt meediaga, kuna selle kaudu on võimalik jõuda suuremate sihtgruppide ja auditooriumiteni. Sõnad või pildid on vajalikud raamistuse loomiseks ja edastamiseks. Sõnumikoolitus õpetab, millised kaadreid luua kliendi, valija või koostööpartneri edaspidise käitumise mõjutamiseks.
Sõnumikoolituse sisu
Sõnumikoolitus õpetab, kuidas sõnumite abil raamistada olevikku, tulevikku ja tegelikkust? Sõnumikoolitus õpetab, milleks, milliseid ja kuidas lugusid jutustada. Kuidas muuta pikaajalisi arutelusid ja mõjutada edasisi tegevusi organisatsioonile soodsas suunas? Ühtlasi selgitame, kuidas rääkida veenvalt veenvaid lugusid.
Sihtgrupp: era- ja avaliku sektori keskastme ja tippjuhid
Koolituse pikkus: 3h teooriat + 3h praktikat (kokku 6 akadeemilist tundi)
Koolitaja: Kadri Paas, 20-aastase kogemusega ajakirjanik
Aeg, asukoht, osalejate arv ja koolituspäeva hind: kokkuleppel
Tegelikult on ainult
ÜKS REEGEL:
Võidab see, kelle lugu jääb peale ja meelde